We hebben hier de huurcontract getekend voor 9 jaar bij de makelaar met de verhuurster vorig jaar en 1 augustus 2015 konden we hier in appartement.Daarna is ze vertrokken met haar gezin naar Amerika en zou daar blijven wonen.Niets is minder waar.24 november om half 11 s avonds kreeg ik een mail van dat ik 6 maanden de tijd had en ze dus 1 juni 2017 erin wil ,ze had het ook aangetekend verstuurd.Ik had haar van de week gevraagd wanneer ze die brief verstuurd had dan.Dat zou 19 november zijn uit Amerika aangetekend.Mijn man is naar de post gegaan vandaag om te vragen hoe lang een brief aangetekend verstuurd uit NewPort Amerika erover doet.Volgens de post is dat 10 werkdagen.Ik heb haar gevraagd of ze een ontvangsbevestiging had misschien kon ze dan achterhalen waar de brief was gebleven.Krijg ik een mail van de makelaar dat de verhuurster hem had gemailt dat die een appartement moest regelen want dat ze terug komt in juni 2017 en ik vroeg om de ontvangsbevestiging en ik krijg geen antwoord meer terug.Dat is toch geen opzegging.? De reden die ze opgeeft in de mail is dat ze onverwachts terug moet naar Belgie en dat ze mij 6 maand geeft om eruit te gaan.
Ik woon met mijn gezin hier nog geen anderhalf jaar.Wij balen als een stekker.
Hoe verders.
ps.
Dit is de mail die ik kreeg.Hallo,
Ik wou jullie graag laten weten dat wij onverwacht eerder zullen terugkeren naar België. We zouden daarom graag weer gebruik maken van ons appartement vanaf juni 2017. Ik heb jullie ook een aangetekende brief gestuurd om te voldoen aan de voorwaarden in ons contract.
Beste,
Hij is 19 november verstuurd vanuit de VS. Ik dacht dat hij al aangekomen was. Ze hadden me gezegd op zo'n 7 dagen te rekenen. Laat u me iets weten als hij is aangekomen?
Bedankt!