Vraag ivm opzeg

jantubaman
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vraag ivm opzeg

#1 , 30 nov 2016 21:01

Hallo allemaal,

Door een aankoop van een huis gaan we ons huurhuis verlaten binnenkort.
We hebben een 9-jarig huurcontract en dit contract heeft als startdatum 16/10/2014.

Vraag 1:

Op 27/10/16 heeft mijn vriendin een aangetekend schrijven verstuurd naar het woonbureau (verhuurder). De brief werd aangeboden op 29/10/16 maar de verhuurder was niet aanwezig. Daarna ging de brief naar een PostPunt in de Carrefour waar die na 14 dagen nog altijd niet werd opgehaald. Mijn vriendin heeft echter ons adres niet op de achterzijde van de enveloppe gezet waardoor de brief niet automatisch werd terug gestuurd naar ons. Hij ging naar de stapel ongeopende post bij BPost. Daar heb ik een dossier geopend en proberen ze de brief alsnog op te sporen vooraleer hij vernietigd wordt. We hebben wel het bewijs dat de brief op de post ging en de inhoud van de brief die er in zat. Indien we de originele brief niet meer in ons bezit krijgen, heeft deze brief dan enige rechtsgeldigheid?
Moet de brief per se afgetekend zijn om rechtsgeldig te zijn?

Vraag 2:

Omdat we na een maand ongeveer nog geen respons hadden van de verhuurder, hebben we dan via mail de aangetekende brief digitaal doorgestuurd op 28/11 naar de verhuurder. Ook hebben we toen de vraag gesteld of de registratie van het contract in orde was. Deze antwoordde dat het contract geregistreerd was (wel geen kopie ontvangen hiervan). Daarna heb ik het bevoegde registratiekantoor gebeld en daar konden ze mij vertellen dat de verhuurder het contract op 30/11/16 geregistreerd heeft. Qua opzeg wat houdt dit precies in dan? Moeten we 3 maand opzeg doen en toch een maand boete betalen (3e jaar) of moeten we niets betalen en kunnen we weg wanneer we willen? En hebben we recht op een kopie van de registratie?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 30 nov 2016 23:11

Registratie is gebeurd na u opzeg, je moet geen maand schadevergoeding betalen enkel u opzegdatum die je vermeld hebt in u AS zal je moeten naleven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”