Graag zou ik wat meer informatie winnen over mijn situatie.
Ik woon per 01/01/2017 een jaar in mijn woning die ik huur via een 9 jaren contract.
Nu moet ik door werk gaan verhuizen en ben ik mij ervan bewust dat ik 2 maanden huur moet betalen als vergoeding naar de verhuurder.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens,de woning die ik bewoon heeft in het eerste jaar vrij veel problemen gehad.
- Het is een nieuwbouw woning waar naar enkele maanden scheuren in de muren kwamen, en letterlijk stukken muur ervan brokkelde in de slaapkamers boven. Na maanden dit probleem te hebben gehad is de verhuurder met de oplossing gekomen hier een houten balk tegen aan te timmeren, en deze te schilderen in de kleur van de muur. Het ziet er niet uit... ik heb ook via vernomen dat dit probleem is ontstaant doordat de architect een fout heeft gemaakt met de bouwmateriaalen. In mijn ogen heeft de verhuurder deze balken geplaatst en zelf gewoon een mooie schadevergoeding ontvangen van de architect. Ik kan dit helaas niet bewijzen.
- Door deze scheuren in de muren, kwamen er in de zomer door de warmte allemaal ini minie beestjes uit de muur gekropen in de slaapkamers, amper te zien met het blote oog.
- Ook is er al een lekkage geweest wat moeizaam is opgelost.
- Er zitten scheuren in de muren boven de trap omdat het nooit de tijd heeft gehad om goed te drogen en deze scheuren worden enkel maar groter.
- Bij het bezichtigen van het huis was er geinformeerd dat er een vaatwasmachine in de keuken geplaatst zou worden, deze is na lang zeuren enkele maanden later geplaatst. (via de werkers v ernomen dat dit eerst op laatste moment ivm bezuinigen toch geannuleerd was).
- Fietsen rekken en een plaats voor onze afvalcontainers is er eindelijk na meer dan 6 maanden gekomen ( en na dat de stank van alle afval containers in de garage niet meer te harden was en de maden er uit kropen).
Al met al zijn het gewoon veeldingen waar de verhuurder heel laks mee is omgesprongen en waar ik als huurder last van heb ondervonden, door te moeten mailen, thuis moeten blijven omdat er iemand voor moet langs komen etc etc. En dat alles eigenlijk omdat er gewoon te veel dingen aan de afwerking zijn blijven liggen.
Nu wil ik mijn huur contract opzeggen voor 01/12/16 maar ben eigenlijk niet van mening dat ik de volledige huur van 2 maanden als schadevergoeding zou moeten betalen. Hoe kan ik het beste dit aanpakken op zo korte termijn?