Rookmelders, wie is verantwooordelijk?

Celetste
Topic Starter
Berichten: 27

Rookmelders, wie is verantwooordelijk?

#1 , 11 nov 2016 13:00

Hey,

Ik ben in September in een nieuwe appartement ingetrokken en alles is in orde, nu merk ik dat er wel geen rookdetectoren hangen. Ik weet dat deze verplicht zijn maar moet ik die installeren of is de verhuurder hier voor verantwoordelijk en moet hij die betalen en monteren en ik gewoon de baterijen vervangen?

Mvg,
Céleste

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 nov 2016 13:08

de verhuurder is verantwoordelijk voor de levering én plaatsing, jij voor het onderhoud (= batterijen)

katwezel
Berichten: 375

#3 , 11 nov 2016 13:18

Per bouwlaag moet er minstens 1 hangen , misschien hangt er eentje in de gemeenschappelijke hal

Reclame

naicwill
Berichten: 715

#4 , 11 nov 2016 13:30

Verwijderd
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

Celetste
Topic Starter
Berichten: 27

#5 , 11 nov 2016 21:53

Hangt in de gang wel 1. Dus toch wettig? Dacht dat het per bouwlaag per appartement was. Bedankt!

katwezel
Berichten: 375

#6 , 12 nov 2016 05:25

Klopt , dus wel in orde , natuurlijk kun je best in je eigen appartement er.nog een paar bijhangen sommige verzekeringen geven hiervoor zelfs een premie

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 12 nov 2016 09:04

Voor amper 25 € heb je er al een goede. Er zijn er tegenwoordig zelfs die zelfkleven zijn om op te hangen. Dus ook al geen boor en schroefwerken meer. Op internet kan je ze zelf vinden aan 25.00 € voor 4

Terug naar “Huren”