Hallo
Door omstandigheden kan ik niet verder blijven studeren en heb ik mijn studio moeten opzeggen, nu had ik getekend voor dit academiejaar(termijn van september tot en met augustus) omdat ik dacht verder te kunnen studeren.
Het bureau dat me deze studio verhuurt gaat akkoord met de beëindiging als ik een nieuwe huurder voor hun vindt en in de tussentijd verder betaal. Ook vroegen ze voor een boete van één maand huur als administratieve kost, deze heb ik al kunnen weerleggen omdat hier niets van in hun contract stond.
Na lang zoeken want er is een overaanbod en velen vinden het te duur voor de oppervlakte(waar ze gelijk in hebben) hebben ze al één huurder geweigerd en één geprobeerd weg te kapen. De huidige potentiële huurder wilt huren van januari tot juni, het bureau wilt dit contract met mij pas verbreken als ik eerst hun de maanden tot januari betaal en dan nog eens de maanden juli en augustus.
Nu persoonlijk wil en kan ik ook zoveel geld niet zomaar aan hun betalen, ik had een studiebeurs en een weekend job.
Kan ik dit contract laten verbreken bij de vrederechter en wat zou de mogelijke boete hiervoor kunnen zijn?
Is er nog iets anders dat ik kan doen om dit contract met zo min mogelijk kosten te laten verbreken?
Er zijn al andere problemen geweest met de verhuurder maar er is mij verteld dat ik daar niets aan heb aangezien ik geen aangetekend schrijven gestuurd had en dat die problemen vielen onder het vorige huurcontract.
Ik ben momenteel nog aan het uitzoeken of ze het contract geregistreerd hebben.
Mijn dank met voorbaat voor de replies.