Einde huur.Eigenaar reageert niet.

erwin.H
Topic Starter

Einde huur.Eigenaar reageert niet.

#1 , 23 okt 2016 08:10

Dag allen,

Even het probleem uitleggen.

Mijn schoondochter heeft op 11/7/2016 het eenjarig huurcontract opgezegd dat eindigt op 15/11/2016.Zeker op tijd om in orde te zijn.
Het was aangetekend en ik heb het bewijs van B-Post dat de zending werd afgehaald op 13/7.

Ze heeft al maanden meerdere keren contact willen opnemen met hem ivm de overname van het appartement.
Hij neemt zijn vaste lijn en GSM niet op.Hij reageert ook niet op SMS en e-mail.

Wat moet ze doen indien het 15/11 geworden is en hij nog steeds niet reageert ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 23 okt 2016 09:32

Ik zou hem hierover aangetekend contacteren, en tegelijk vragen om u te laten weten hoe hij wil afspreken voor overdracht meterstanden en dergelijke.

Einddatum zal misschien gecorrigeerd worden naar 30 november (= einde van de maand) ?

erwin.H
Topic Starter

#3 , 23 okt 2016 09:38

Ik wil de overname gedaan zien op 15/11. Als hij bvb pas op 30/11 overneemt kan hij nog een halve maand extra huur eisen omdat hij de sleutels nog niet heeft ontvangen.

Het contract eindigt op 15/11.

En nog een aangetekend schrijven doe ik niet want hij reageert toch op niets.We hebben al meerdere keren om een afspraak gevraagd.
Laatst gewijzigd door erwin.H op 23 okt 2016 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

sloeberken

#4 , 23 okt 2016 09:40

Op welke datum is u contract gestart. Als u contract gestart is op de 15de van de maand eindigt het op de 14de van de maand.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

erwin.H
Topic Starter

#5 , 23 okt 2016 09:47

Op welke datum is u contract gestart. Als u contract gestart is op de 15de van de maand eindigt het op de 14de van de maand.

Is inderdaad zo.Niet aan gedacht.

Maar het probleem is dus het feit dat hij op niets antwoord geeft.

Hij woont wel in dezelfde stad en kan nog naar hem thuis gaan.Maar dat kan toch niet dat een verhuurder niet reageert op zijn huurder.

Ik hou wel al de mails bij mocht het tot een conflict komen bij de vrederechter.
Laatst gewijzigd door erwin.H op 23 okt 2016 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

sloeberken

#6 , 23 okt 2016 09:51

Als hij voor 10/11 nog niet gereageerd heeft, stuur je nogmaals een AS, zet er een dag en uur in die u passen voor de overdracht, zo ben je 100% safe.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 okt 2016 10:05

Ik hou wel al de mails bij mocht het tot een conflict komen bij de vrederechter.
Juist daarom een 2de aangetekende brief, en dan nog best met ontvangstbewijs.
Is altijd beter dan een paar mails of SMS, zeker voor een vrederechter.

erwin.H
Topic Starter

#8 , 23 okt 2016 10:12

Juist daarom een 2de aangetekende brief, en dan nog best met ontvangstbewijs.
Is altijd beter dan een paar mails of SMS, zeker voor een vrederechter.

Zal het dan best zo doen.

Bedankt allemaal voor de tips.

sloeberken

#9 , 23 okt 2016 10:16

Misschien best wachten tot 08/11 gelet op het weekend.

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 okt 2016 10:41

Waarom nog wachten? Dan blijft er amper nog 1 week om zaak af te handelen. 2 weken tijd is beter, en je doet er niets fout mee.

Terug naar “Huren”