Hey iedereen,
Ik zit met een probleem en misschien dat jullie mij kunnen helpen.. Ik heb eind Augustus een appartement gevonden, ik heb contracten in 3-voud getekend en meteen de eerste maand huishuur in contanten betaald aan mijn huisbaas, voor de huurwaarborg zouden we nog een afspraak maken, maar ik mocht het appartement al in van hem om te verhuizen... De contracten moest hij bijhouden omdat hij deze moest registreren naar eigen zeggen. Ik heb meermaals contact proberen te maken om een afspraaak te maken voor de huurwaarborg, maar telkens kwam er iets tussen van zijn kant of kreeg ik gewoon geen reactie, tot ik op een gegeven moment een mailtje kreeg met de melding dat ik het appartement moest verlaten VOOR 1 Oktober ( dit werd mij meegedeeld op 29 September). Netjes hier op geantwoord dat ik dit absoluut niet vind kunnen dat ik op 2dagen toch helemaal niet kon verhuizen en dat ik ook niet begrijp WAAROM?? Zijn argument was dat ik de huurwaarborg niet heb betaald, water en elektriciteit zouden niet op mijn naam staan (wat niet waar is!!) , ik zou officieel niet gedomicilieerd zijn (dit heeft wel eventjes geduurd voor ik afspraak had bij gemeente en de wijkagent is nog niet langs geweest). Ik heb hierna meerdere malen getracht hem telefonisch te bereiken, maar zoals verwacht nooit gehoor gekregen... Ik heb hem dan een mail gestuurd dat ik eerst wil dat hij concreet zegt wanneer/hoe we nu de huurwaarborg gaan vastleggen en of ik mijn contract krijg en zolang ik dit niet krijg ik de huur ook niet zal betalen! Nu krijg ik plots in mijn brievenbus een brief van het OCMW dat er bij het vredegerecht een verzoekschrift is ingediend om mij te dagvaarden tot uithuiszetting en dit al de eerstvolgende DINSDAG!!! Ik viel totaal uit de lucht omdat ik helemaal geen dagvaarding heb ontvangen .. Kan mijn huisbaas dit zomaar doen??? Wat is de kans dat de vrederechter hier op in gaat , na 1 maand achterstallige huur die ik meteen wil en kan betalen!! en omdat er geen huurwaarborg is vast gezet, terwijl dit helemaal mijn schuld niet is....