Foute einddatum opzeg huurcontract

huurdervt
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Foute einddatum opzeg huurcontract

#1 , 30 sep 2016 20:41

De verhuurder zegt op per AS en hij vermeldt als datum dat het contract ten einde loopt de datum gebaseerd op de ondertekening van het contract. Omdat er enkele weken tussen ondertekening en werkelijke aanvangdatum op het contract staan zou ik als huurder dus te vroeg de woning zou moeten verlaten. Namelijk als ik de huur voor die maand betaal en dan toch al de woning zou moeten verlaten.

Wat kan ik doen? Als ik de maand huur betaal, de maand waarop ik dus nog recht heb, en als de einddatum fout is, gaat dan automatisch de volgende 3 jarige periode in? Zonder geldige opzeg zou dit het geval zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 30 sep 2016 20:49

Welk huurcontract en aanvangsdatum was dit.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

huurdervt
Topic Starter

#3 , 30 sep 2016 21:51

Contract is ondertekend op 10 mei 2002
Ingang huur was op 1 juni 2002, zoals vermeld in contract
Onbepaalde duur, is dus 9 jaar + verlengingen geworden.
Reeds AS op 20 september 2016 ontvangen. Verhuurder schrijft in opzeg dat opzeg effectief is op 10 mei 2017, dus vraagt sleutels dan over te dragen en plaatsbeschrijving te maken. Dat het betekend is vanaf 1 oktober 2016. Dat is allemaal heel verwarrend en heb nog niet gereageerd. Ik dacht dat ik niet diende te reageren. Wat als ik op 1 mei 2017 de huur betaal?

Reclame

sloeberken

#4 , 30 sep 2016 22:21

Opzeg moet eindigen op 31 mei 2017, is het huurcontract geregistreerd, zo niet kan jij wanneer u een andere woonst hebt opzeggen zonder opzeg periode.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#5 , 01 okt 2016 09:16

Dan antwoord je hem, per AS, dat hij mis is, en dat de einddatum 31 mei is. De opzeg is daarom niet ongeldig.

Terug naar “Huren”