Vroegtijdig vertrek uit huurgarage?

Zorro007
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vroegtijdig vertrek uit huurgarage?

#1 , 27 sep 2016 19:19

Hello iedereen!

Vraagje:
De VERHUURDER heeft beslist om de huurovereenkomst vr de huur van onze garage stop te zetten (...dus ik ben de huurder... ;-)
Ik krijg een opzegperiode van drie maanden om een andere garage te vinden.
Heb ik ook gevonden, vroeger dan verwacht!
...ik kan onmiddellijk beschikken over die andere huurgarage (vanaf 1 oktober), maar MAG ik dat wel? En ALS ik dat doe, hoef ik dan nog wel de twee resterende maanden te betalen aan de eerste verhuurder terwijl ik reeds een andere garage huur?
...in het achterhoofd houdend dat de VERHUURDER heeft beslist om de huurovereenkomst stop te zetten denk ik dat ik het recht heb om binnen de opzegperiode te vertrekken ZONDER dat ik de resterende maanden hoef te betalen waarin ik niet meer in zijn garage plaatsneem.

Hoef ik de resterende twee maanden nog te betalen?

Groeten!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 27 sep 2016 20:32

Staat er daarover iets van in het huurcontract?
Indien niet dan geeft u een tegenopzeg van 1 maand.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Zorro007
Topic Starter

#3 , 28 sep 2016 10:55

Ok bedankt Asperger. Dus ik mag in principe nu (...zijnde 1 oktober= na 1 maand) reeds uit de garage vertrekken zonder de resterende 2 maanden te betalen?

Reclame

simonjo

#4 , 28 sep 2016 11:20

Volgens mij moet u NU (voor eind september) een tegenopzeg doen per aangetekend schrijven, en dan kan u per 1 november vertrekken.

U kan natuurlijk ook overeenkomen met de verhuurder dat u op 1 oktober vertrekt... maar dit dan wel op papier zetten.

Terug naar “Huren”