Opzegging huurcontract

FİDAN
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzegging huurcontract

#1 , 24 sep 2016 23:46

Beste,
Het contract van mijn verhuurder loopt tot 1/4/2017. Eerst hadden we een een contract van 3 jaar, voor het einde van deze periode wou zij nog een jaar het contract verlengen wat we dan gedaan hebben. Op het nieuwe contract van een jaar hebben we extra kosten voor het water vermeld waarvoor ze getekend heeft voor akkoord. Ze wilt op 1-10-2016 vertrekken waar ik niet mee akkoord ben.
Haar huurdersbond heeft mij een brief verstuurd waarin vermeld staat dat het huidig contract ongeldig is, omdat je geen contract voor een jaar kan aanmaken, dus het oude contract is verlengd met 9 jaar die je op elk moment kunt opzeggen. En indien het oude contract niet geregistreerd is moet ze geen opzegperiode doen. Het contract is niet geregistreerd maar is wel door haar getekend. I
Haat vriend is bij haar komen inwonen waarvoor ik het huurgeld heb vermeerderd met 50€, dit moet ik blijkbaar ook terugbetalen.
Wat kan ik doen? Klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 25 sep 2016 02:39

U kan hier niet veel aan doen, de huurdersbond en uw huurster hebben gelijk...

U kan best eens de huurwetgeving bestuderen of een advocaat raadplegen om u de huurwet uit te laten leggen wat kan en niet kan.

sloeberken

#3 , 25 sep 2016 10:08

U bent inderdaad in de fout gegaan met het nieuwe huurcontract dat ongeldig is, ook al heeft ze dit ondertekend.
U zal de teveel betaalde huur moeten terug storten en de opzeg aanvaarden, wil je niet veroordeeld worden.

Hier de huurwet: http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”