#1 , 21 sep 2016 13:17
Onze zoon( met een handicap) heeft sinds februari een sociale woning, daarvoor woonde hij bij ons, en betaalde we samen onze huur. Nu zijn wij werkeloos geworden na altijd zelfstandig te zijn geweest, en hebben nog een beetje eigen geld om in ons eigen levensonderhoud te voorzien, en er zit wat spaargeld bij voor ons pensioen. We hebben nu totaal geen inkomen meer, en moeten van onze laatste centjes leven. We dachten dan gaan we maar bij onze zoon wonen. Wij staan zelf ook al ingeschreven voor een sociale woning, en dachten door de woningnood misschien wel handiger om met z'n drieen te gaan wonen. De woning is ruim, en heeft 2 grote slaapkamers. Nu kregen we deze week een brief van de Ark dat we op 31 januari 2017 de woning moeten verlaten, daar het niet toegestaan is hier te wonen omdat de woning te klein zou zijn. Nu ben ikzelf gaan lezen wat de normen zijn voor sociale woningen. En daar wordt aangegeven voor 3 personen 40m3. De woning waar mijn zoon inzit is 80m3. Ik heb weer een brief geschreven naar de Ark, dat de woning niet te klein is, maar boven het gemiddelde zit voor 3 personen. Ik krijg weer als antwoord dat de woning te klein is en wij hem moeten verlaten voor 31 januari, anders moet onze zoon ook de woning uit. Het probleem is dat we geen andere woning kunnen huren, daar we geen inkomsten hebben. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?? Bij voorbaat dank