tweede verzoeningspoging mislukt

vv-ke
Topic Starter

tweede verzoeningspoging mislukt

#1 , 20 sep 2016 10:31

Hallo, we hebben de huisbaas tweemaal uitgenodigd voor een verzoeningsprocedure bij de vrederechter. Jammergenoeg is hij op geen van de twee aanwezig geweest. Het was ivm niet-uitbetaling van de huurwaarborg door de verhuurder.
Nu moeten we dus verder gaan en gaan we via het vredegerecht moeten gaan. Wat zijn de stappen die we moeten doen? Ik denk maar bijv. aan een advocaat onder de arm te nemen? Moeten we terug een brief sturen naar het vredegerecht? Dit is de allereerste keer dat we zoiets voor hebben...
Ik hoor graag jullie adviezen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 20 sep 2016 10:42

Je weet de procedure voor een verzoening.
Opstart van een gewone procedure is ongeveer dezelfde, je gaat dus naar de griffie moeten gaan.

Het verbaast me trouwens dat de vrederechter dit niet meteen gezegd had.
In alle informatie-brochures ivm verzoening staat er letterlijk dat indien de verzoening geen relaas brengt, of als 1 van de partijen niet is komen opdagen, de vrederechter meteen zal voorstellen om er een gerechtelijke procedure van te maken.

Je moet wel een aantal documenten meenemen, maar die had je normaal al voor de verzoening.
Belangrijkste is het attest van woonst van je huisbaas. https://www.jureca.be/juridische-produc ... tion=nqd3w
Op de griffie kun je dan een document invullen om de procedure te starten.
Zij zenden dan een gerechtsbrief naar hem en naar jou waarop de datum van de zitting zal zijn.

Advocaat mag, maar is niet nodig.
Als je voldoende bewijzen denkt te hebben, en mondig genoeg bent (en niet gewoon ja knikt naar (de advocaat van) de tegenpartij), heb je dit in deze niet nodig.

Reclame

Terug naar “Huren”