Goeiemiddag,
Ondertussen huren wij een woning in Wervik sedert 01/07/2016. Dit betreft een rijwoning met volgende beschrijving in de plaatsbeschrijving: - Deels gerenoveerde rijwoning met tuin, 2 slaapkamers. De tuin ligt er slordig bij. We zijn gestart met huren met een contract van 1 jaar, die automatisch verlengd wordt naar 3-6-9.
Goed, we wisten dat we moesten herbehangen, en dat er wat werk was in de tuin, maar daar maken we geen probleem van.
Wat er me wel de keel begint uit te hangen, is dat alles wat we vragen aan de huisbaas, volgend antwoord krijgen: Je hebt het gehuurd volgens hoe dat het was kan daar niets aan veranderen, je moet maar contact opnemen met het immokantoor. Vervolgens doen we dat, en natuurlijk stuurt het immokantoor ons terug naar de huisbaas.
Ondertussen hebben we volgende gebreken opgemerkt:
- Ventilator in de badkamer is defect (geen verluchting)
- Schimmel op het plafond van de badkamer (omdat er geen verluchting mogelijk is)
- Grondwaterpomp werkt niet zoals het zou moeten
- Opstijgend vocht uit de kelder (dit staat niet vermeld in de plaatsbeschrijving, maar staat wel in de plaatsbeschrijving dat de kelder op dat moment niet toegankelijk was...)
- In de gang naar boven is er ook schimmel vastgesteld (komt hoogstwaarschijnlijk van de kelder)
- De oven is defect
Iedere keer als we vragen wanneer ze de meest dringende zaken willen komen oplossen, krijgen we ofwel als antwoord dat ze geen geld hebben op dit moment of dat we moeten wachten, of dat ze binnen de 14 dagen zullen zeggen wanneer ze zullen langskomen...
Ik heb vandaag een aangetekende brief opgesteld met dewelke ze eens mogen starten met herstellen...
Wat kan ik hier nog meer doen?
Groetjes