Besten,
Ik zou het op prijs stellen mochten jullie je feedback geven omtrent ons volgend probleem. Ik leg het zo kort mogelijk uit.
Wij huren nu reeds zo'n 17 jaar een garage die iets verder van onze woning gelegen is. Onze woning staat momenteel te koop.
Gisteren kregen mijn echtgenote en ik een aangetekend schrijven in de bus, ik dus naar Bpost.
De aangetekende brief kwal van onze verhuurder vd garage en vermeldde (ingekort) "...ik wens onze huurovereenkomst van uw garage xxxxx te xxxxx op te zeggen. De huuropzeg bedraagt 3 maanden,....., mag ik u verzoeken de sleutel binnen te brengen tegen die datum,..."
Wij stonden perplex omdat geen enkele reden werd meegedeeld in de brief dus ik belde de verhuurder op (...die tevens een immokantoor heeft (!) ) met de intentie wat meer info te krijgen.
Die zei me: "...ik heb gemerkt dat uw woning te koop staat, dus kies ik voor de langetermijnoplossing en wens de garage te verhuren aan iemand die dringend een garage zoekt, want jullie zullen toch wrsch binnenkort gaan verhuizen..." !?
Meteen had ik het fiks en zei hem "...heeft het te maken met het feit dat onze woning te koop staat via een ander immokantoor dan het jouwe? En mochten wij kiezen om met u in zee te gaan om onze woning te verkopen, zou dit de zaken veranderen? " Waarop hij zei "Dat klopt. dit heeft mijn beslissing bepaald. En ja, we kunnen erover babbelen en dan zien we wel...".
Mijn vraag: kan dit zomaar??? Ik heb een app op m'n gsm die alle gesprekken opneemt dus heb het 'zwart op wit' maar ik wil jullie mening weten!? Ik wil onze garage niet opgeven en wil weten welke stappen te ondernemen.
Alvast bedankt!
Fred