a) onmiddellijk moeten verlaten of
b) een wederzijds akkoord moeten tekenen dat ze het pand op het einde van de maand verlaten (aangezien ik voor de maand toch huur moet betalen voor de huurwoning waar ik in verblijf).
Volgens bepaalde bronnen is het gezin dat mijn appartement bezet in haar recht aangezien ik te lang gewacht heb (tot twee maanden na het verstrijken van de opzegperiode) om schriftelijk verzet aan te tekenen. Hierdoor zou ik mijn opzeg opnieuw moeten geven waardoor het nog minstens 6 maanden duurt alvorens ik het pand kan betrekken.
Anderzijds vind ik nergens uitsluitsel over hoe veel tijd ik heb om me te verzetten. Ook vond ik deze regel:Niettegenstaande enig andersluidend beding of andersluidende overeenkomst, wordt bij ontstentenis van een tijdig berekende opzegging of indien de huurder het goed blijft bewonen zonder verzet van de verhuurder, zelfs in de veronderstelling dat een nieuwe huurovereenkomst wordt gesloten tussen dezelfde partijen, de huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan voor een duur van negen jaar te rekenen van de datum waarop de aanvankelijke huurovereenkomst van korte duur in werking is getreden en is zij derhalve onderworpen aan de §§ 1 tot 5.
Indien nodig, zou ik zou graag een gerechtelijke procedure tot uitzetting starten, met een gerechtsdeurwaarder en het vredegerecht, maar vraag me af of ik juridisch gelijk ga krijgen.Wanneer een opzegging is betekend, kan de huurder, hoewel hij in het genot gebleven is, zich niet beroepen op een stilzwijgende wederinhuring.