Hello,
Sinds januari 2015 verhuren we een garageruimte aan een koppel waarmee we bevriend waren, ondertussen loopt de betaling van hun huur totaal uit de hand ... in juli 2015 hebben we hun laatste betaling ontvangen.
Omdat het vrienden zijn hebben we tot nu toe alleen, ontelbare keren gevraagd wanneer ze de achterstallige huur gaan betalen ... het antwoord is altijd dat ze het moeilijk hebben en dat het nu net niet kan.
Nu heb ik begin deze maand duidelijk gemaakt dat dit niet verder kon op deze manier en dat ze de garage moeten betalen en ze dan leegmaken ... er zijn al vier afspraken gemaakt, telkens komt er iets tussen en dagen ze niet op ... maar ondertussen wel op vakantie gaan en verbouwingen uitvoeren aan hun huis, maar ons betalen lukt blijkbaar niet.
Onze grootste fout was geen document te laten tekenen bij de verhuur, het was een afspraak tussen vrienden, je kent dat ... maar ondertussen staat de garage dus nog steeds vol met hun materiaal, en dit sinds januari 2015 ... op dit moment is er al meer dan 12 maanden niets meer betaald, hoe zit het dan met de inhoud van de garage ... kan ik daar beslag op leggen? Kan ik beslag laten leggen op andere goederen om toch nog een betaling te ontvangen?
We hebben er wel gezorgd dat ze ook niet meer in de garage kunnen om hun materiaal snel te verwijderen en ons helemaal te laten stikken ... we hebben dus wel een beetje 'onderpand', maar dat is volgens ons zelfs niet voldoende om de achterstallige huur te dekken ... we zijn ten einde raad en willen de garage leeg zodat we ze verder kunnen verhuren aan iemand die wel betaald.
Lange gesprekken via chat en verschillende SMS heb ik hier wel van opgeslagen, dus er is zeker een spoor, maar geen getekend contract.
Wat kunnen we hier aan doen?
Alvast bedankt.