keuze van internet in huurwoonst

Ingrid 68
Topic Starter

keuze van internet in huurwoonst

#1 , 27 aug 2016 19:19

Een kennis van mij is pas verhuist naar een appartement. Nu blijkt dat de huisbaas zijn huurders verbiedt aan te sluiten bij Telenet, Internetaansluiting is ook niet voorzien (anno 2016???) en mag ook niet aangesloten worden. Voor de tv is er Belgacom voorzien. In het contract staat dit evenwel nergens vermeld. als ze nu op internet wil voor mails en bankzaken ed is ze aangewezen op vrienden of openbare bib. Kan dit wel?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 27 aug 2016 20:40

Als Proximus TV werkt dan kan je probleemloos Proximus internet bijbestellen; loopt over t zelfde koperpaartje via dezelfde b-box. Als je geen grootverbruiker is zaag dan tot ze je een "start TV + internet zonder telefoon" laten bestellen.

Waarschijnlijk is de telenetkablering oud en niet geschikt om telenet binnen te halen zonder vanuit de kelder nieuwe coax te trekken. Huisbaas mag dit idd weigeren.

Ingrid 68
Topic Starter

#3 , 27 aug 2016 22:06

Oke, bedankt voor het antwoord. Ik zal ze dat zo doorgeven.

Reclame

WP002

#4 , 28 aug 2016 12:41

Er bestaan inderdaad nog woningen zonder kabelvoorziening, waar het plaatsen van de nodige installatie zodanig veel breekwerk met zich meebrengt dat de meerkost niet te verantwoorden is. Niet alleen voor Telenet; mijn nicht woont op een plaats waar het niet mogelijk is om een Proximus-lijn te leggen (ze schijnt ergens in de grond te liggen, maar die slimmeriken van Proximus weten niet meer waar! True story)

Terug naar “Huren”