Wat betekent onderverhuring

pollerita
Topic Starter

Wat betekent onderverhuring

#1 , 25 aug 2016 11:50

Ik heb al veel problemen met de verhuurder (zie ander onderwerp van mij)

Het is een appartement van 90 vierkante meter met 2 slaapkamers en is verhuurd aan 1 persoon met een negen jarig huurcontract.
Nu ben ik te weten gekomen via het gemeentehuis dat er daar meerdere personen gedomicilieerd staan die geen familie zijn van de huurder .

Kan dit zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 25 aug 2016 12:01

bent u de eigenaar van het appartement
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2016 12:18

Een appartement met 2 slaapkamers kan gebruikt worden door meerdere personen, zelf als er maar 1 persoon daarvan vermeld staat in de huurovereenkomst. Van een koppel met kinderen worden die toch ook niet vermeld in de overeenkomst en toch zijn ze er ook gedomicilieerd.

Reclame

pollerita
Topic Starter

#4 , 25 aug 2016 13:45

Ja, ben eigenaar van het appartement en omdat ik het heb gekocht en er al een huurder was toen, heb ik natuurlijk ook dat huurcontract moeten overnemen.

sloeberken

#5 , 25 aug 2016 14:31

Je had beter in u topic gebleven, in plaats van een nieuw op te starten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

pollerita
Topic Starter

#6 , 25 aug 2016 14:55

Beste, ja misschien wel.
Maar dacht dat toch een heel andere vraag was, vandaar.
Maar zoals ik het al begrijp mag dit zomaar met drie gehuurd worden, terwijl 1 huurder aansprakelijk is.?

KJ86

#7 , 25 aug 2016 14:59

Kan perfect!
Als de huurder gedomicilieerd is en daar effectief woont, maken de anderen deel uit van zijn gezin. Hij is inderdaad aansprakelijk, enkel als je de huur van iemand ander zou ontvangen, kan je proberen om die ook mee aansprakelijk te stellen

Terug naar “Huren”