#1 , 12 aug 2016 23:09
Hallo. Twee huizen naast mij woont een buitenlands koppel die eigenaar is van hun woning. Ze zijn niet elke dag van de maand in Belgie maar ik vermoed 1/3 van het jaar. In de 2/3 van het jaar verhuren ze hun woonst aan toeristen. Ik geloof via airbnb en co. Nu hebben ze het huis naast mijn huis ook ingepalmd. Dit huis is niet hun eigendom maar dit huren ze. De eigenaar zou op de hoogte zijn dat ze dit huren enkel en alleen om zelf te verhuren aan toeristen. Niet om er dus zelf in te wonen. Er hangt nergens een bordje B&B maar elke dag of om de zoveel dagen zitten hier nieuwe lading toeristen. Mag en kan dit zomaar? De laatste week komen telkens zeeeeeeer luidruchtige mensen logeren. De muren zijn hier bijzonder dicht dus als ze iets luider dan normaal praten kan ik alles horen in m'n slaapkamer of woonkamer. Maar vaak zijn het ofwel huilende roepende tierende kinderen naast m'n slaapkamer of jongeren die plezant vinden om om 3u snachts loeiharde muziek te spelen. Uiteraard heb ik telkens luidruchtige toeristen naast me als de eigenaars weer es in eigen lang zijn natuurlijk! Ik begin dit stilletjesaan kotsbeu te worden want dit is nu al 2 jaar zo! Kan ik hier iets aan doen? Want praten met ze helpt niet want ze zijn er nooit. Ik wil dat dit gewoon stopt! Als ze dit zoals ik vermoed allemaal illegaal en in het zwart doen waar of hoe kan ik dat achterhalen? Ik las ergens dat ze vergunning nodig hebben als er meer dan 2 kamers zijn en meer dan 8 toeristen. Het huisje hiernaast heeft 2 of 3 kamers. Soms zitten ze met minder soms met 10. En soms zitten ze verdeeld over de twee huizen dus technisch gezien dus meer dan 2 kamers en meer dan 8 toeristen. Wie oh wie kan me zeggen waar ik heen moet? Want ben het meer dan zat al dat kabaal midden id nacht en telkens als wrak naar m'n werk te moeten gaan!