schade aan dorpel garage

cadbe
Topic Starter

schade aan dorpel garage

#1 , 11 aug 2016 23:10

Ik merk vandaag dat de dorpel in natuursteen op de grond van de garage gebarsten is.
Dit kan enkel veroorzaakt zijn door het in- en uitrijden van mijn wagen wat ik steeds
op een normale manier heb gedaan. Ik ben de huurder van dit huis.

De dorpel uit natuursteen ligt buiten het huis waar de automatische poort dicht gaat.

Wie is nu verantwoordelijk voor die schade ? De huurder of de verhuurder ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2016 09:00

Normaal gezien, en bij normaal gebruik, i is dit een schade voor de verhuurder.

sloeberken

#3 , 12 aug 2016 09:19

Best wel melden aan verhuurder met een AS, zodat je een bewijs hebt van de melding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 aug 2016 09:22

Ik merk vandaag dat de dorpel in natuursteen op de grond van de garage gebarsten is.
Dit kan enkel veroorzaakt zijn door het in- en uitrijden van mijn wagen wat ik steeds
op een normale manier heb gedaan. Ik ben de huurder van dit huis.
Zo'n barst kan ook bij grote temperatuurverschillen. Bij één van onze boorstenen uit blauwsteen, is er een stuk afgesprongen / afgevallen in de zomer, nadat de steen op een hete dag in volle zon te warm geworden was, blijkbaar. Het blijft een natuurmateriaal, hé...

Maar zoals gezegd: melden aan de verhuurder zodat je daar bewijs van hebt. Een dorpel mag normaal gezien niet zomaar barsten, ook niet als je er met de wagen over rijdt (wat bij een dorpel in een garage nogal logisch is, denk ik).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”