Op 23/07/2016 is mijn fiets gestolen uit de gemeenschappelijke fietsenstalplaats.
Ik heb daar meteen een PV van laten opmaken.
Verloop van de feiten:
Ik ga een weekend naar zee met kameraden die een wagen hebben. Mijn fiets is op slot in de afgesloten gemeenschappelijke ruimte(garage).
Ik kom terug zondagavond en mijn fiets is verdwenen zonder enig spoor. Nu blijkt dat er gedurende dat weekend de garage heeft opengestaan omdat er enkele aangenomen oost-europese werknemers? aanpassingswerken aan het verrichten waren. Zonder dat ik daarvan op de hoogte werd gebracht.
Nu weet ik niet wie er aansprakelijk is voor een gemeenschappelijke ruimte.
Ter info:Ik heb geen brandverzekering omdat dit niet verplicht is. Maar de verhuurder heeft wel een brandverzekering maar met een clausule waar ik zelf verantwoordelijk ben voor brandschade in mijn kot. Dus al helemaal geen inboedel verzekering.
In het contract voorziet hij ook dat er een stallingsplaats voorzien is (dus in de prijs inbegrepen, maar hij noemt dat gratis).
Nu begrijp ik dat als iemand een afgesloten gemeenschappelijkeparkeerplaats verhuurd, dat die aansprakelijk is voor schade die niet door jou is aangericht. Maar valt daar ook diefstal onder of hoe moet ik dat bekijken.
Besluit: Wie is aansprakelijk de gemeenschappelijke ruimte ?