huurwaarborg

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 179

huurwaarborg

#1 , 19 jul 2016 09:31

Beste allemaal, op 2/7 is er aangetekend schrijven vertrokken naar huisbaas om de huurwaarborg terug te krijgen. Normaal moest deze gestort zijn op 20/6.
Op 6/7 heeft de huisbaas het AS ontvangen, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Ondertussen ook een instantie aangeschreven die huurders helpt (behalve in de verlofperiode, want de beheerder van dit dossier is er niet, soit), maar daar ook nog geen antwoord.
Het gaat om het appartement van mijn vriend. Wat kan hij nu doen? Op de plaatsbeschrijf is overeengekomen dat hij 45 euro moet betalen van kosten + het ledigen van de septische put (toen kon huisbaas daar nog geen bedrag op plakken).
Moet vriend huisbaas nu voor vrederecht trekken? Een verzoeningsprocedure is ergens in mei geweest maar dat was voor iets anders. Ik hoor het graag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3801

#2 , 19 jul 2016 09:43

Minnelijk gezien zou ik 14 dagen afwachten, dus dit is tot morgen.
Gezien het daarna feestdag (en voor velen brugdag) is, zou ik afwachten tot maandag.

Volgende stap zal inderdaad vredegerecht zijn, u kunt opnieuw eerst een verzoening doen, of je kunt meteen kiezen voor een procedure.

En offtopic: welke maatschappij was dat om de septische put te ledigen?
Ik heb er indertijd 150 euro voor mogen betalen (was op factuur)...
Zou die ook wel willen hebben voor m'n huidige woonst. :P

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 19 jul 2016 09:52

En offtopic: welke maatschappij was dat om de septische put te ledigen?
Ik heb er indertijd 150 euro voor mogen betalen (was op factuur)...
Zou die ook wel willen hebben voor m'n huidige woonst
waarschijnlijk een of andere vriend boer, die het dan illegaal stort.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”