Weigeren van terugbetaling waarborg

Dario2002
Topic Starter

Weigeren van terugbetaling waarborg

#1 , 08 jul 2016 10:31

In april 2016 hebben wij een aangetekend schrijven gedaan met daarin de melding dat wij in juli 2016 gingen verhuizen.

Nu de dag dat wij onze sleutels gingen afgeven begon hij moeilijk te doen.

Even melden dat dit een woning is van meer dan 30 jaar oud. Dus dit had zowiezo de nodige gebreken.
Wij hebben ook een plaatsbeschrijving ondertekend met foto's.

Nu begon hij allerlei dingen te noemen die wij zouden afgebroken hebben, wat echt absoluut niet is, die zelfs niet op de plaatsbeschrijving staan. Kan dit zomaar?

Er is enkel een koord afgebroken van een rolluik (wel door ouderdom) maar dit hadden wij op voorhand gemeld deze te vergoeden.

Nu zit hij ons dreig sms'jes te sturen. Dat hij zogezegd geen sleutels heeft ontvangen van de woonst.
Dat hij een aangetekend schrijven heeft gestuurd (hier is niks aangekomen) en dat hij een expert laat komen.
Dat wij nog steeds aansprakelijk blijven voor alle schade die nu nog zou aangericht worden terwijl wij al in onze nieuwe woning vertoeven.

Ik ben op van de zenuwen, en had dit helemaal niet verwacht,
Wij hebben heel zijn tuin mooi gemaakt en afgeschermd (wat niet was)
Alles mooi behangen en geschilderd.
Nog een nieuwe kraan geplaatst zelf en de woning volledig gepoetst bij het vertrekken.

Ondertussen heb ik wel al een brief verstuurd naar het vredegerecht.

Is er nog iets dat ik kan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 08 jul 2016 10:45

Was er een ingaande plaatsbeschrijving. Brief sturen naar vredegerecht is niet de juiste oplossing.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Dario2002
Topic Starter

#3 , 08 jul 2016 12:01

Plaatsbeschrijving is gebeurd de dag dat we het contract tekende.

Nu komt net de aangetekende zending dat er vanavond al een expert komt.

Best gaan zeker?

Reclame

Dario2002
Topic Starter

#4 , 08 jul 2016 12:01

En waarom geen vredegerecht? Overal raden ze deze aan zodat er bemiddeld kan worden

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jul 2016 12:34

Er is immers nog geen zaak om over te klagen.
Wil verhuurder zijn gelijk halen, zal hij zijn vragen eerst even op papier moeten zetten en u dat laten weten. Een sms je is hiervoor niet genoeg. Dat is eerder een dreiging.
Daarbij loopt uw huurovereenkomst nog tot 31 juli 2016. Daarvoor heeft hij niets te zeggen. Je moet uw sleutels pas afgeven uiterlijk 31.07.16. Geef je ze vroeger af, is verhuurder zelf verantwoordelijk voor zijn pand.
Zorg ervoor dat de stand van de meters van de nutsvoorzieningen degelijk gemeld worden. Doe dat best zelf.

sloeberken

#6 , 08 jul 2016 13:31

En waarom geen vredegerecht? Overal raden ze deze aan zodat er bemiddeld kan worden
Dan moet je een verzoekschrift indienen zoals de wet voorschrijft, gewone brief daar zal je u antwoord niet van krijgen.

http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... _procedure
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Dario2002
Topic Starter

#7 , 08 jul 2016 18:12

Bezig met het verzoekschrift voor het vredegerecht, heb alles gaan meegekregen hoe en wat bij de griffie.
Ondertussen is men partner naar de oude woning voor samen met de expert rond te kijken. De foto's van de plaatsbeschrijving hebben we meegenomen. Ik ben benieuwd en hopelijk komen we er zo nog uit. Al betwijfel ik dit ten zeerste.

Terug naar “Huren”