Wij deden onze aangetekende zending in juni. De verhuurder is haar zending gaan afhalen. Nu reageert ze niet meer. In de zending vroeg ik ook naar een datum om de overhandiging te doen voor de sleutels, de plaatsbeschrijving en een bezoek aan de bank. Tot nu heeft ze nog niet gereageerd. Wat moet ik doen als er geen antwoord komt?
Het is zo dat ze al moeilijk doet van zodra ze wist dat we het contract gingen verbreken. Ze mailde dat ze een aangetekende zending wenst in de taal van het contract, zijnde Frans. Nu is het zo dat het contract zowel in het Nederlands als in het Frans staat. Wij zijn Nederlandstaligen en wonen in Brussel. Ze heeft mondeling ook altijd in het Nederlands met ons gecommuniceerd. Zij is Franstalig. Onze zending was al vertrokken in het Nederlands. Ik antwoordde haar via mail dat ons contract in 2 talen staat en wij er dus van uit gaan dat zij het Nederlands voldoende machtig is om onze zending te begrijpen. (in deze mail stonden tevens ook nog eens de vragen tot afspraken betreft de sleutels, plaatsbeschrijving en een bezoek aan de bank)
Gezien onze opzeg gedaan is gaan wij er van uit dat we eind september er uit kunnen, mits het betalen van een 'boete'. Is dit voldoende om ons contract op te zeggen?