Bijna 11 maanden probeer ik criminele huurders uit mijn appartement te krijgen....
Ik heb geen advocaat genomen (principieel);huurders hebben er wel een.
Ik zal proberen een zeer lang verhaal zo kort mogelijk te brengen.
Vorige zomer (2015):start procedure met verzoekschrift om een contract van 3 jaar te verbreken na nauwelijks 5 maanden huur. Advocaat wil besluiten opstellen-vrederechter stelt een conclusiekalender op- opnieuw zitting in december- vrederechter stelt deskundige aan om 'gebreken' aan het pand vast te stellen op vraag van advocaat-daarna zaak verwezen naar de algemene rol.
In februari vragen huurders een vertrek in minnelijke schikking met onverteerbare voorwaarden:waarborg terug en geen cent wederverhuringsvegoeding.Uiteraard niet akkoord-rechter stelt voor:vertrek met behoud van alle rechten,alleen de huurbetaling stopt-de procedure loopt door-wel mee ingestemd-verlost van wanbetaling,wangedrag ,verloedering
31 maart :uitgaande plaatsbechrijving-dreiging van huurders met zwaar geweld -ik laat politie komen-huurders weigeren gelijk wat te tekenen-sluiten het pand af en nemen de sleutels mee.
Ik dien een nieuw verzoekschrift in om een expert aan te stellen om de huurschade te begroten en vraag schadevergoeding vanaf 1 april tot de huurschade hersteld zal zijn wegens onbeschikbaarheid van het pand(met dank voor de tip van moderator Vandebos!) -het pand is niet te tonen aan kandidaat-huurders.
Ondertussen sleutels aangetekend ontvangen,maar de briefomslag ongeopend gelaten.
Begin mei op de zitting de omslag ongeopend getoond- rechter stelt voor de zaak samen te voegen met deel1,die nog steeds op de algemene rol staat,maar advocaat wil weer besluiten opmaken-zitting gesloten.
Tot op vandaag niets meer gehoord,noch van de rechter,noch van de advocaat
Wat te doen? Concrete suggesties zijn zeer welkom ,met dank bij voorbaat.