dubbele vastgelopen procedure

ber
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

dubbele vastgelopen procedure

#1 , 12 jun 2016 18:41

Bijna 11 maanden probeer ik criminele huurders uit mijn appartement te krijgen....
Ik heb geen advocaat genomen (principieel);huurders hebben er wel een.
Ik zal proberen een zeer lang verhaal zo kort mogelijk te brengen.
Vorige zomer (2015):start procedure met verzoekschrift om een contract van 3 jaar te verbreken na nauwelijks 5 maanden huur. Advocaat wil besluiten opstellen-vrederechter stelt een conclusiekalender op- opnieuw zitting in december- vrederechter stelt deskundige aan om 'gebreken' aan het pand vast te stellen op vraag van advocaat-daarna zaak verwezen naar de algemene rol.
In februari vragen huurders een vertrek in minnelijke schikking met onverteerbare voorwaarden:waarborg terug en geen cent wederverhuringsvegoeding.Uiteraard niet akkoord-rechter stelt voor:vertrek met behoud van alle rechten,alleen de huurbetaling stopt-de procedure loopt door-wel mee ingestemd-verlost van wanbetaling,wangedrag ,verloedering
31 maart :uitgaande plaatsbechrijving-dreiging van huurders met zwaar geweld -ik laat politie komen-huurders weigeren gelijk wat te tekenen-sluiten het pand af en nemen de sleutels mee.
Ik dien een nieuw verzoekschrift in om een expert aan te stellen om de huurschade te begroten en vraag schadevergoeding vanaf 1 april tot de huurschade hersteld zal zijn wegens onbeschikbaarheid van het pand(met dank voor de tip van moderator Vandebos!) -het pand is niet te tonen aan kandidaat-huurders.
Ondertussen sleutels aangetekend ontvangen,maar de briefomslag ongeopend gelaten.
Begin mei op de zitting de omslag ongeopend getoond- rechter stelt voor de zaak samen te voegen met deel1,die nog steeds op de algemene rol staat,maar advocaat wil weer besluiten opmaken-zitting gesloten.
Tot op vandaag niets meer gehoord,noch van de rechter,noch van de advocaat
Wat te doen? Concrete suggesties zijn zeer welkom ,met dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen

#2 , 13 jun 2016 15:17

Vermoedelijk is de zaak naar de rol verzonden. U kan dit nakijken in het rechtsplegingsdossier op de griffie van het vredegerecht. Daarin zit het proces verbaal van de terechtzitting.
U moet zorgen dat u zo spoedig mogelijk de aanstelling van een deskundige hebt. Ondertussen staat het pand immers leeg?
Vraag vaststelling met toepassing van art. 19, derde lid, Ger. W. voor de behandeling enkel wat de aanstelling van een deskundige betreft.

ber
Topic Starter

#3 , 14 jun 2016 13:16

Oprechte dank,scorpioen,voor Uw waardevolle reactie!
Zaak is inderdaad naar de rol verzonden.
Ik heb Uw raad onmiddellijk opgevolgd en wacht af.
Uiteraard hou ik U op de hoogte.
Mvg

Reclame

ber
Topic Starter

#4 , 30 jun 2016 23:33

'Zo spoedig mogelijk' valt lelijk tegen:eind september!..behandeling verzoek in openbare zitting-pand zal dan 6 maanden onverhuurbaar staan...
Ondertussen wel besluiten van de advocaat ontvangen voor de dubbele zaak.
Vraag:moet ik hierop reageren,en zo ja :wanneer?

sloeberken

#5 , 01 jul 2016 08:58

Had u niet beter de zaak in handen gegeven van een advocaat, vrees dat het in honderd gaat lopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”