Schilderen door eigenaar naar 9 jaar

Casalangdre

#16 , 29 okt 2008 10:31

Dat heeft m.i. te maken met twee zaken. Ten eerste is de scheidingslijn tussen "slijtage" en "beschadiging" enerzijds of "kleine herstelling" en "grote herstelling" anderzijds zeer dun en alleszins niet duidelijk. Van de andere kant ontbreekt er nog altijd een wettelijke lijst van de herstellingen die ten laste zijn van de verhuurder of de huurder. Verscheidene huurders- en verhuurdersorganisaties hebben wel zo een lijsten. Maar deze lijsten zijn eerder opgesteld vanuit praktisch nut of aan de hand van de dagelijkse praktijk. Zij stemmen dus niet noodzakelijk met elkaar overeen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#17 , 29 okt 2008 19:33

Mij was het eerder te doen om de verplichting van het herschilderen bij beeindiging kontrakt.

chriswillems
Topic Starter

#18 , 30 okt 2008 09:52

John,
indien je een huurder vind die er zo in wil, hoef je niet te herschilderen. Je kan dat altijd onderhandelen. Zo heb ik dat toch al gedaan. Ik denk wel dat je dat ergens in je kontrakt zal moeten vermelden.
Chris

Reclame

Terug naar “Huren”