huurcontract verstrijkt

LilithSL
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huurcontract verstrijkt

#1 , 05 jun 2016 16:39

Beste,

Ik tekende augustus vorig jaar een contract voor een studentenstudio dat 1 jaar geldig is, het verstrijkt dus over twee maand en half. Nu is mijn vraag: Moet je wanneer je huurcontract stopt (en je beslist om geen nieuw contract voor een jaar aan te gaan) je vooropzeg van 3 maanden geven? Dus het contract wordt niet onderbroken, het wordt gewoon niet verder gezet. Alvast bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groeten,
Lilith

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 06 jun 2016 09:27

Bekijk wat er in je contract staat hierover.

Als er in zou staan dat je je opzeg moet geven, of anders wordt het stilzwijgend verlengd voor nog een jaar, zit je met een probleem, en mag je hopen op de goodwill van je kotbaas.
In het andere geval kan zo zijn dat je juist 3 maanden op voorhand moet verwittigen dat je het nog een jaar wilt, en als je niets doet het contract vervalt.

Dus herhaling;: lees je contract.

artemis

#3 , 06 jun 2016 10:09

Bij studentencontracten (gemeen huurrecht) is het gebruikelijk dat ze gewoon jaarlijks aflopen zonder dat er een opzeg moet gegeven worden. Maar zoals mijn voorganger schreef: lees je contract goed na.

Reclame

Terug naar “Huren”