Hallo iedereen,
7 jaar geleden kochten we een huisje die we helemaal vernieuwd hebben en waar we 3 jaar gewoond hebben en daarna gaan verhuren zijn. Vorig jaar, kwamen er nieuwe huurders in (contract 9 maanden) en sindsdien enkel problemen gehad. Geen enkele keer op tijd betaald om te beginnen. Geprobeerd om te schilderen en de rekening aan mij te geven. Gelukkig nooit ingelopen. Af en toe belde ze om door te geven wat er stuk was (door henzelf) en elke keer probeerden ze de kosten in mijn schoenen te schuiven. Maar nu... 31 maart kreeg ik AS om haar opzeg te doen (na 9 maanden daar te wonen dus). Ik heb het huurcontract te laat laten registeren, maar wel nog net voor ik de brief ontvangen heb. De plaatsbeschrijving heb ik niet laten registreren. Zij zegt dat ze die 2 maanden na haar 3 maanden opzeg daardoor niet moet betalen aan mij. Als ik de vrederechter er laat tussenkomen, zal ik deze zaak winnen? En nog iets.. Ik heb beslist om mijn huis te verkopen dus we zijn vorige week binnen gegaan met een schatter (op afspraak met hen he) en wat ik daar zag!!! Ons huisje, waar we zo veel tijd en geld ingestoken hebben, is helemaal uitgeleefd in minder dan een jaar! Onder andere een gat een deur, de tuin helemaal niet onderhouden, overal vuil, schimmel op de vensterbanken door de kamer niet te verluchten terwijl haar was daar hangt te drogen... Het rook er echt muf. Ook mn keukentafel stond buiten en het dienblad krulde er helemaal af. Ze moet er nu nog een maand wonen en ik heb haar gezegd dat het moet in orde zijn voordat ze er uit gaat. Ze zegt dat ze de deur zal herstellen maar volgens mij moet daar een nieuwe deur in? Er zit een hele vuist door! Vandaag zei ze nog dat wanneer ze haar wasmachine aansteekt, de electriciteit wegvalt. Dat ligt toch aan haar wasmachine? de electriciteit is aangelegd in 2010. Volgens haar moet ik dit ook laten nazien.
Wat denken jullie hier allemaal van? Welke stappen moet ik ondernemen?
Bedankt alleszins op voorhand
Groeten van een bezorgde verhuurder....