Situatie: ik huur een pand in een gebouw met 3 andere appartementen.
Het gebouw is onlangs verkocht, en we kregen allen een aangetekende brief dat de nieuwe eigenaar overeenkomstig art.3 par.3 van de Huurwet van plan is veranderingen aan te brengen in elk pand van dit gebouw, en dat de verhuurders de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van 6 maanden.
Nu begrijp ik dat zij wettelijk in hun recht zijn om op eender welk moment aan alle huurders een opzeg van 6 maanden te geven, ongeacht waar in de 3-6-9 periode het contract zich bevindt, omdat er meerdere panden in hetzelfde gebouw zijn.
Maar dezelfde paragraaf van de Huurwet zegt ook: "De verhuurder moet aan de huurder kennis geven van, ofwel de hem verleende bouwvergunning, of een omstandig bestek, of een beschrijving van de werkzaamheden samen met een gedetailleerde kostenraming, of een aannemingsovereenkomst."
Deze info heb ik echter niet ontvangen. Niemand in het gebouw heeft een bouwvergunning, bestek, beschrijving met kostenraming of aannemingsovereenkomst ontvangen.
Mijn vraag is dus: is deze opzeg wettig als de eigenaar enkel de wettelijke termijn respecteert, maar niet spontaan de vereiste bewijzen voorlegt?