Huurcontract

Liske1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurcontract

#1 , 08 apr 2016 09:01

Beste,
Wij hadden vorige vrijdag 1 SMS gestuurd met de boodschap: wij zouden graag het appartement willen. We bellen vanavond voor verdere afspraken.
Telefonisch werd afgesproken dat dinsdag ht contract getekend zou worden.
Mijn vriend (momenteel de enige kostwinner) kreeg om 15u echter te horen dat hij zijn Job kwijt is.

Als ik dit via SMS liet weten kreeg ik het antwoord dat ik hem een schadevergoeding moet en dat hij naar het vredegerecht ging gaan. Mondeling en via SMS zou er al een verbintenis zijn.
Klopt dit? Moeten wij hem degelijk een schadevergoeding?
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 08 apr 2016 09:13

In theorie is er een overeenkomst om een contract te bekijken en deze daarna te ondertekenen.
Op dat moment kun je nog steeds beslissen om te weigeren om te tekenen, daar je het contract op voorhand niet hebt kunnen inzien.

Nu heb je die afspraak geannuleerd, en heb je dus nog nergens je handtekening onder geplaatst.

Verhuurder kan geen schadevergoeding eisen hiervoor, laat deze maar naar het vredegerecht gaan dus.

Mocht je nu wel al getekend hebben, dan is het iets anders...

bosprocureur

#3 , 08 apr 2016 09:19

Inderdaad, u hebt laten weten : "wij zouden graag het appartement willen" , en niet : "wij nemen het appartement" of " wij zijn akkoord" .

U hebt uw interesse laten blijken, en nu hebt u geen interesse meer. Gewoon einde discussie.

Reclame

Terug naar “Huren”