Dus u bent ook een verhuurder die trouwe huurders de straat opsmijt, omdat u de huurindex maar niets vindt. Sorry, maar dit vind ik totaal respectloos.
Neen, ik moet hem hier niet verdedigen, maar dat zegt KJ86 niet: hij propageert niet het niet respecteren van de index of de wetgeving, zegt gewoon dat omdat huurprijzen sneller stijgen dan de index, het niet rendabel is om ultra-langlopende contracten gewoon steeds te laten verlengen, het is in zijn optiek beter om huurders (of minstens overeenkomsten) te roteren.
Dat is niet onwettig. Ik snap zijn logica maar let er zelf mee op , zoals gezegd is een goede huurder voor mij ook iets waard, ik neem die factor mee in de afweging.
En inderdaad, in praktijk is het soms beter om een oogje dicht te knijpen, anders stop je niet meer met het zenden van aangetekende brieven en sta je 4 keer per jaar ergens bij een vrederechter.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.