schade door afbraakwerken.

patriot
Topic Starter

schade door afbraakwerken.

#1 , 06 mar 2016 10:53

Door structurele afbraakwerken aan het naastgelegen pand, is er schade (vochtinsijpeling en pleisterwerk ) ontstaan aan het huis dat ik verhuur.

De verhuurder stelde me daarvan (tijdig) op de hoogte.

Heb contact opgenomen met de eigenaar van het naastgelegen pand-die als particulier de werken zelf blijkt uit te voeren.
Hij bevestigde en erkende de schade en beloofde die (zelf) te herstellen.

Op een schriftelijke bevestiging die ik opgesteld heb krijg ik echter geen return.(vraag om voor akkoord terug te bezorgen).
Is het aangewezen om mijn brandverzekering in te schakelen ?

Nota; er werd geen plaatsbeschrijving voor de aanvang der werken gedaan.

grt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2016 11:23

Nota; er werd geen plaatsbeschrijving voor de aanvang der werken gedaan.
Niet slim. Hoe ga je nu bewijzen dat de vastgestelde schade er nog niet was voor aanvang der werken. Zeker uw verzekering op de hoogte brengen, dan heb je toch al een begin van bewijs en tevens een deskundig verslag. Wat als de buurman later zelf komt herstellen en hij smeert er maar wat plaatser tegenaan?

patriot
Topic Starter

#3 , 06 mar 2016 11:37

Aan de hand van foto's, die zijn er wel voor en n

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 mar 2016 13:41

Het is degene die werken gaat uitvoeren die voor de plaatsbeschrijving moet zorgen.
Hij is immers degene die zich tegen wilde claims moet indekken.
Aangeven aan brandverzekering is enig correcte weg, anders bent u gegarandeerd de peer achteraf.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”