Van wie is de zolder?

pauluitschoten
Topic Starter

Van wie is de zolder?

#1 , 16 sep 2008 12:50

Mijn dochter heeft een dakappartement gekocht.
Het gebouw bestaat uit 2 appartementen op het gelijkvloers, 2 op de eerste verdieping en 2 dakappartementen.
Boven de dakappartementen is nog een zolder. De toegang tot deze zolder (valluik) bevindt zich in de traphal.
In de baisisakte staan als gemeenschappelijke delen de kelder en de traphal vermeld. Van een zolder is er nergens sprake.
Mag mijn dochter zomaar deze zolder geheel of gedeeltelijk in gebruik nemen (kamer bijmaken) en een toegang vanuit haar appartement voorzien. Moeten de andere eigenaars daar mee akkoord gaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sporting

#2 , 18 sep 2008 15:30

Tja, "zomaar" zou ik het toch niet doen, het is niet jouw eigendom hé. Er is toch nog steeds een toegang via de gemeenschappelijke traphal, dus tja. Goed mogelijk dat die zolder tevens gemeenschappelijk is, maar wegens een foutje dit niet vermeld staat in de verkoopsakte.

Mss eens informeren bij de persoon van wie het appartement is gekocht? Of bij de oorspronkelijke eigenaar van het gebouw? Die zolder moet toch iemands eigendom zijn of zijn geweest? Mss wil die de zolder laten ombouwen en tevens verkopen als studiootje?

Als dat niet veel oplevert, ook zeker eens informeren bij de buren, mss is er wel een compromis mogelijk? Zoniet is ieder eigenaar en zal de één de ander moeten uitkopen en dat laten akteren, enfin, dat veronderstel ik. Indien het die weg opgaat, toch eens vooraf informeren bij een notaris ofzo ...

Reclame

Terug naar “Huren”