Enorme vochtproblemen huurappartement

bvanlooy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Enorme vochtproblemen huurappartement

#1 , 02 mar 2016 20:04

Goedenavond,

Wij hebben in ons huurappartement enorme vochtproblemen, sinds 1,5 jaar. Wij huren er zelf bijna 2 jaar. Contracttype is een 9 jaar contract.

Het appartement maakt deel uit van een appartementenblok van 4 appartementen. Alle 4 de appartementen hebben te maken met vochtproblemen. De appartementen zijn gebouwd in 2008.

Het dossier is momenteel een verzekeringskwestie tussen onze verhuurder en de bouwheer van de appartementenblok, waar tot op heden nog geen resultaat uitgekomen is.

Wij zijn reeds naar Wonen Vlaanderen geweest en zij hebben een brief gericht aan onze verhuurder met advies tot dringende herstellingen. Er waren nagenoeg niet voldoende punten om het appartement onbewoonbaar te verklaren.

Verschillende foto's van de situatie zijn te bekijken via volgende link:

http://imgur.com/a/qSW52

Wat is de volgende stap dat wij kunnen ondernemen?

Wij zouden het huurcontract in onderling overleg willen opzeggen.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 02 mar 2016 22:51

Minnelijk verbreken is enkel mogelijk indien de verhuurder bereid is om mee te werken.
Vragen staat vrij.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 mar 2016 06:27

U kan aan de verhuurder vragen om minnelijk te verbreken en indien dat niet lukt (zeer waarschijnlijk, verhuurder zal wel weten dat hij onmogelijk een nieuwe huurder vindt zolang eea niet opgelost is), naar de vrederechter trekken om ofwel vergoeding wegens genotsderving te vorderen, dwangmaatregelen voor de herstelling (het probleem van de verhuurder en diens uitleg, daar dient u zich niets van aan te trekken), vergoeding van schade toegebracht aan uw meubels etc ofwel ontbinding van de overeenkomst indien de problemen dusdanig zijn dat het goed onbewoonbaar is (wat ik niet denk, afgaande op de foto's). Let wel, succes niet gegarandeerd maar ik kan me voorstellen dat de verhuurder geen zin zal hebben in een rechtszaak.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huren”