#6 , 29 feb 2016 18:31
Je kan een conformiteitsattest vragen...als je masochist bent of wil verhuren via een SVK (wat op hetzelfde neerkomt). Maar ik ken inderdaad bijna niemand die dat heeft en de kans dat zoiets uitgereikt wordt voor een woning waar zelfs maar een 'middelmatig' gebrek is, is m.i. onbestaande. De waarde ervan is ook zeer relatief.
Best eerst inderdaad aangetekend de verhuurder op de hoogte stellen van de problemen, indien die niet reageert eventueel een onderzoek aanvragen maar ten eerste is dat een werk van lange adem, ten tweede kan het inderdaad eindigen in een afgekeurde woning en u die op straat staat (hoewel de gemeente u dan wel moet trachten te helpen en u de verhuurder aansprakelijk kan stellen voor de kosten meen ik).
Indien ik me goed herinner zat TS in een woning met zijn vader en was het daar bepaald een moeilijke situatie, is het nog steeds daarover dat het gaat?
Hoe lang woont u daar nu reeds en welk contract is het, 9 jaar?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.