Overdreven kosten bij einde huurcontract

juiced
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overdreven kosten bij einde huurcontract

#1 , 25 feb 2016 09:28

Beste,

Na iets meer dan 3 jaar heb ik mijn huurcontract opgezegd. Dit contract was geregistreerd en er was een plaatsbeschrijving bij intrede en uittrede.
Nu was er schade aan bepaalde onderdelen van de ijskast waar er een correcte offerte van gekomen is en waar ik geen problemen mee heb.

Echter was ook de wc bril stuk en heb ik deze zelf vervangen. Dit was niet dezelfde wc bril als diegene die er op lag. Nu wil de verhuurder de wc bril terug vervangen door het originele type en die kost doorrekenen naar mij. (+/- 150€)

Er was ook 1 beentje afgebroken van de klep aan de thermostaat.(+/- 90€) Deze gaat nog steeds open en dicht, maar het is dus wat wankel. Deze wil de verhuurder vervangen door een nieuwe thermostaat en de kosten ook doorrekenen naar mij. De thermostaat zelf heeft geen enkel probleem en werkt nog steeds zoals het hoort.

aan het Immokantoor via welke de communicatie volledig verloopt heb ik ook niet bijster veel, zij gaan mee in het verhaal van de verhuurder en daar kreeg ik zelf te horen dat zij bij een klein beetje schade zelf al snel gewoon 50€ rekenen (ook al kost het minder).

Nu vraag ik mij af of dit allemaal zomaar kan?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox

#2 , 25 feb 2016 09:52

Dingen die u stuk gemaakt heeft zijn ten uwe lasten, dingen die door ouderdomsslijtage de geest hebben gegeven zijn ten lasten van de verhuurder. Zeker voor de wc bril is het niet duidelijk tot welke categorie dit behoort.

Voor de dingen ten uwe lasten dient u in te staan voor de herstelling of de waardevermindering te compenseren. Er blijken echter ook rechters te zijn die zondermeer de vervanging aan nieuwwaarde durven te vonissen.

Dat de verhuurder niet akkoord gaat met de vervanging door een ander type wc bril is zijn goed recht. U zou immers ook niet blij zijn als uw Ferrari na beschadiging wordt vervangen door een Fiatje.

juiced
Topic Starter

#3 , 25 feb 2016 10:07

Ok bedankt voor de info

Reclame

sloeberken

#4 , 25 feb 2016 10:36

De beste oplossingen bereik je door onderling overleg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bambipower

#5 , 25 feb 2016 10:47

Als je zelf het klepje kan vervangen op een goedkopere manier, kan je dit zelf doen. Misschien kan je die klepjes afzonderlijk kopen... of misschien koop je beter een zelfde tweedehands. U doet het dan natuurlijk zelf...

Terug naar “Huren”