wie moet opdraaien voor kosten aanpassingen afwasmachine?

Michaelkmd
Topic Starter

wie moet opdraaien voor kosten aanpassingen afwasmachine?

#1 , 10 sep 2008 18:53

ik heb nogal moeite om een klaar en duidelijk antwoord te vinden op een - dacht ik - eenvoudig vraagje. ik huur een appartement en zou graag een afwasmachine gebruiken. daarvoor dienen aanpassingen te gebeuren in de keuken die door een loodgieter kunnen uitgevoerd worden. de aanpassingen zijn het installeren van de nodige kranen en aansluitingen om de afwasmachine te kunnen gebruiken, niets bijzonder eigenlijk. het is me echter na een tijdje zoeken en raadplegen van de huurwet en andere documenten helemaal niet duidelijk wie precies voor die kosten moet opdraaien. is dat de huurder of de verhuurder, of beiden? hoe is dit wettelijk geregeld?

groetjes,
Michael

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Casalangdre

#2 , 12 sep 2008 10:59

De kosten hiervoor zijn zeer duidelijk voor de huurder. Het gaat hier immers niet om dringende herstellingen die ten laste vallen van de verhuurder. Bovendien is de huurder bij de aanvang van de huur akkoord gegaan met de staat waarin het appartement zich bevond. De huurder kan echter niet zomaar overgaan tot deze aanpassingen, best raadpleegt U het huurcontract hieromtrent. Het is ook zo dat het appartement in de staat moet worden teruggegeven waarin het zich bevond. Het kan dus goed zijn, dat de verhuurder eist dat alles terug wordt afgebroken nadien.

Van de andere kant, heeft de verhuurder ook voordeel bij deze aanpassingen, namelijk een waardevermeerdering van zijn pand. Ik zou U dus eerder aanraden om een voorstel te doen om de kosten te delen. De verhuurder is echter niet verplicht om hierop in te gaan.

Michaelkmd
Topic Starter

#3 , 12 sep 2008 14:15

danku voor het antwoord en tips!

michael

Reclame

Terug naar “Huren”