sta me toe 2 vragen in 1 post te doen. Wij betalen maandelijks 30€ aan syndicale kosten (niet veel maar wellicht heeft hij gewoon onze huur opgetrokken en onze syndic verlaagd zodat het 'weinig' lijkt).
Onze huisbaas heeft gisteren zonnepanelen gelegd. Volgens de leggers ervan enkel voor de gemeenschappelijke delen. Onze gemeenschappelijk delen bevatten volgende: 1 traphal met 4 lichten + lift en wat TL-lampen aan de garages. Er liggen ongeveer 25 zonnepanelen. Volgens mijn kennis is dit dus niet alleen voor de gemeenschappelijke delen

Hoe zit dat nu precies als huurder als er zonnepanelen komen tijdens de huurperiode? Kan ik aansprake maken op verlichting van de syndicale kosten? Staat in een wet omschreven?
Voorts ... betalen wij syndicale kosten dus vermoed ik dat daarin ook een poetsdienst verwerkt zit of althan een onderhoud van de gemeenschappelijke delen. Nu heb ik heel bewust op 6/12 een folie papiertje in de traphal gelegd om te kijken wanneer dit verdween. Helaas, het ligt nog steeds op exact dezelfde plaats. Hoe pak ik dit best aan?