Huurovereenkomst studentenkamer

Diesel
Topic Starter

Huurovereenkomst studentenkamer

#1 , 31 aug 2008 16:52

Hallo,

Enkele weken geleden heb ik een huurovereenkomst ondertekend voor een
studentenkamer in Leuven. In het contract wordt het volgende vermeld:

"Het contract is voor de huurder pas geldig van zodra de waarborg en vaste kosten zijn betaald."

Wil dit dan zeggen dat zolang ik de vaste kosten en waarborg niet betaald heb, ik de studentenkamer vrijblijvend kan opzeggen omdat het contract voor mij eigenlijk niet geldig is?

Ik ben een beetje verward door deze klausule en zou graag wat tips en advies krijgen hierrond.
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sporting

#2 , 04 sep 2008 20:44

Hallo,

Enkele weken geleden heb ik een huurovereenkomst ondertekend voor een
studentenkamer in Leuven. In het contract wordt het volgende vermeld:

"Het contract is voor de huurder pas geldig van zodra de waarborg en vaste kosten zijn betaald."

Wil dit dan zeggen dat zolang ik de vaste kosten en waarborg niet betaald heb, ik de studentenkamer vrijblijvend kan opzeggen omdat het contract voor mij eigenlijk niet geldig is?

Ik ben een beetje verward door deze klausule en zou graag wat tips en advies krijgen hierrond.
Alvast bedankt!
Pas betalen (via bankcheque bvb) bij de ondertekening van het contract, als dit nog niet is gebeurd, uiteraard niet geldig

Reclame

Terug naar “Huren”