halvering van de tuin door verhuurder? kan dit zomaar?

JokeB
Topic Starter

halvering van de tuin door verhuurder? kan dit zomaar?

#1 , 21 aug 2008 20:19

Beste

Mijn vriend en ik hebben eind juli een contract getekend voor een huurhuis waar toen een tuin bij was van ongeveer 1000vierkante meter. Het huurcontract loopt pas vanaf midden november en de plaatsbeschrijving moet nog gebeuren. Nu krijgen wij een mailtje van het immo kantoor dat de eigenaars een omheining zullen plaatsen in de tuin waardoor wij meer van de helft van de tuin niet meer kunnen gebruiken, het behoort zogezegd niet meer tot het gehuurde goed. In het contract staat niets over de huidige oppervlakte van de tuin...

Kunnen wij hier iets tegen beginnen? Of trekken wij aan het kortste eindje en zijn wij verplicht om het document te tekenen waarin deze beperking staat....?

Kan iemand ons alsjeblieft helpen? want we voelen ons behoorlijk bedrogen....

Joke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 22 aug 2008 08:30

Wat stond er vermeld in de advertentie van het immokantoor?

Indien ook daar niets vermeld werd omtrent het aantal m² tuin zal het moeilijk worden, maar dat neemt niet weg dat u het mailtje van het immokantoor kan gebruiken mocht het tot een (recht)zaak komen.

Vraag per AZ een rechtzetting fo eis op zijn minst een verlaging van de huurprijs. Komt men niet tegemoet aan uw eis(en) vraag dan een minnelijke schikking bij de vrederechter.

Je kan het ook positief bekijken, als de tuin kleiner is heb je minder gras af te rijden. :lol:

JokeB
Topic Starter

#3 , 23 aug 2008 09:21

Bedankt voor uw antwoord!

Helaas stond er in de advertentie ook niets over de oppervlakte van de tuin. Wel stond er op de foto's de volledige grootte van de tuin ( en op 1 van de foto's stond het stuk dat er nu volledig afmoet)...kunnen we daar ook iets mee doen?

Anders proberen we idd die AZ en dergelijke...
en ondanks het positieve punt: minder gras afrijden :D , had ik toch liever de hele tuin waar ik dan mijn vriend gewoon het gras liet van afrijden é :wink:

Nogmaals bedankt alleszins,

Joke

Reclame

Terug naar “Huren”