Inboedel huurwoning

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

Inboedel huurwoning

#1 , 05 nov 2015 20:26

Ex partner heeft een maand geleden onze relatie beëindigd.
Sinds de breuk ben ik niet meer bij hem thuis in zijn huurwoning geweest, ik verbleef er af en toe zonder er gedomicileerd te zijn.
Wat maakt ik heb er redelijk wat spullen.

Nu liet hij weten dat hij aan het verhuizen is en ik mijn spullen moet op gaan halen, en wat ik niet meer nodig heb naar het containerpark moet brengen. Nu is het zo dat ik geen vervoer heb en al de spullen niet kan verplaatsen, dus heb ik enkel meegenomen wat ik nodig heb.

Hij liet weten dat als ik de spullen zelf niet naar het containerpark zou brengen hij ze aan mij ging factureren.

Kan hij dat zelfs doen ? Het is toch de huurder die de verantwoordelijkheid heeft ?
En mits ik er nooit officieel gewoond heb ... ?

Dank u om te antwoordden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
advo-immo
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 05 nov 2015 21:10

Is uw ex een professionele verhuizer?
PLEZIER OP KOP

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 05 nov 2015 21:52

Als u niet betwist dat de spullen van u zijn, moet u ervoor zorgen dat u ze kan ophalen. Doet u dit niet, zadelt u uw ex op met kosten om dit weg te doen (brandstof, eventuele kosten van het containerpark, ...), en deze kosten kan hij dan van u terug vorderen.

Reclame

Terug naar “Huren”