Na opzeg en inlevering van de sleutels van de huurwoning werd er een plaatsbeschrijving uitgevoerd door een onafhankelijk expert. Deze voerde in 2012 bij ingebruikname van het pand door de huurder ook de expertise uit.
Is het correct te veronderstellen dat bij het "opstellen van de rekening voor de huurder" er rekening zal gehouden worden (een vergelijk zal gemaakt worden) tussen het document van 2012 en dat van heden?
het is me onduidelijk welke kosten op de huurder mogen worden verhaald en welke voor de verhuurder zullen zijn.
de punten die naar boven komen uit de expertise zijn de volgende:
- bedrading aansluiting internet (draad die rond de omlijsting van de deur door de telecom technieker werd bevestigd) dient verwijderd
- opnieuw vastzetten stopcontact
- opnieuw bevestigen stopcontact woonkamer. bemerking: dit is een aansluiting die los is gekomen - de muur brokkelt er ter hoogte van de aansluiting ook af. Verder is het zo dat er een hevige schimmelvorming is ter hoogte van de ramen en het behang hangt los op deze muur (wat een vermoeden geeft dat deze muur behoorlijk vochtig is) de slagregen staat op deze muur. de namen zijn van aanzienlijke leeftijd. de bemerking van de huurder in 2012 was dat het behang aan deze muur ook reeds een stukje los hing - dit werd dan ook in het expertiseverslag opgenomen, huurder en verhuurder waren het eens met deze bemerking.
- verwijderen van schimmel op de raam (sluit aan bij vorige puntje)
- garagepoort niet grondig schoongemaakt
- slot garagepoort werkt niet grondig (hierover was in 2012 tussen huurder en verhuurder een geschil - huurder kreeg de poort niet open, contacteerde de verhuurder die stelde dat dit het probleem van de huurder was en dat deze dan maar een slotenmaker op eigen kosten diende te laten komen)
- afvoer lavabo lekt - dient te worden vervangen (werd door huurder aangehaald - werd door verhuurder als kost voor de huurder bestempeld)