huurcontract jaarlijks verlengt

sloeberken

Re: huurcontract jaarlijks verlengt

#16 , 24 aug 2015 21:43

Ik ga morgen ook met mijn vriendin langs een advocaat ,want zo probeerd die ook de indexering te eisen van al die jaren dat ze er gewoond hebben.
En daarmee ook de huur verhoogt heeft..
Dit kan hij niet, kan maar maximum 3 maand terug gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd

#17 , 25 aug 2015 11:53

Indexering kan maar 3 maanden terug geëist worden. Je vriendin woont er niet meer dus heeft zij toch geen last van huurverhogingen?

annaf
Topic Starter

#18 , 24 sep 2015 12:40

Hoi,..inmiddels is een uitspraak van de rechtbank binnen.Alles wat de eisende partij gevraagt is is door het vredegerecht ontvankelijk verklaard.Maar gezien me vriendin niet meer in pand woont en de gemeente dus ook de procedure stop gezet heeft voor de onbewoonheidsverklaring is er wel een expert aangesteld door de rechtbank en zal volgende week plaats vinden in het pand.Alle kosten zijn voor de verhuurder staat ook op schrift.
Voor dit is dus nog geen uitspraak ,..maar voor al het andere is mijn vriendin in haar recht gezet.Ik hou jullie verders op de hoogte. De huurwaarborg moet die ook terug betalen .

Reclame

annaf
Topic Starter

#19 , 13 okt 2015 17:31

De vrederechter is vorige week daar in het huis geweest.De verhuurder was daar ook en tevens ook mijn vriendin.Volgens de vrederechter gaat het om een kast die er gestaan heeft en dus is het geen opstijgend vocht was haar mening.( Er stond een bureau daar maar geen kast ).De eigenaar heeft overigens zijn pand viezer gemaakt want het was schoon maar toen ze het bekeken had die overal etensresten gestrooid in de keuken en douche vervuilt,lampjes in de tuin had die eruit getrokken zelfs en de muren beklad ,ook had hij vynltegels uit de berging weggehaald ,er lagen er geen 25 stuks meer in.Daarnaast had die de rioolbuis uitgetrokken ,en gaf me vriendin de schuld.Ik was niet mee ( ik heb me verkeerd gedraaid in me rug )maar me vriendin zei het mij en de vrederechter gaat mee met de verhuurder ,ze heeft het gevoel dat de vrederechter niet onpartijdig is.Wel zag ik van weekeinde zijn vader en moeder het pand opknappen.En de kapotte rolluiken die hebben ze gewoon helemaal verwijderd.Het vonnis is nog niet binnen ,ze had wel een brief gehad dat de vrederechter nog zal nasturen. Beneiuwd dus,..in elk geval me vriendin had er geen goed gevoel bij.

KJ86

#20 , 13 okt 2015 18:26

No worries!
Als de vrederechter een uitspraak doet, is gerechtigheid geschied.
Daar mag je niet aan twijfelen!

annaf
Topic Starter

#21 , 22 okt 2015 16:10

Helaas voor me vriendin ,maar de vrederechter heeft een uitspraak gedaan in voordeel van de verhuurder.Alle bewijzen die er waren zijn daarmee niet geaccepteerd en zelfs terzijde geschoven.Mijn vriendin moet een bedrag betalen van 2000 euro kosten voor de ravage die de eigenaar zelf vooroorzaakt heeft ,..los van dit de voorlopige uitspraak is .Er zal nog een zitting komen in janauari 2016 ,voor de andere kosten die de eigenaar nog moet maken.Te denken aan rolluiken,,ravage in de berging,verven,..vervangen van nieuwe keuken,..vraag me af of dit wel zo eerlijk is.Kan zij voor alle kosten die hij moet maken nu aansprakelijk gesteld worden.?

Onbegrijpelijk dat dit zo kan.Overigens het pand staat wel te huur .

annaf
Topic Starter

#22 , 18 mei 2016 12:07

Mijn vriendin heeft alle kosten betaald en word gebeld door de advocaat van de tegenpartij dat die nog bezettingskosten wil van bewaring van sleutel.Alleen de vrederechter is daar destijds niet op ingegaan.Hij de advoaat komt nu met een minnelijke schikking.3x 643 euro betalen incl. de nieuwe indexkosten erbij.
Hij zegt dat dit wettelijk en als mijn vriendin niet reageerd gaat die daar hoger beroep voor aantekenen en onder het mom achterstallige huur rekenen.
Kan dit nog ,en moet mijn vriendin geen advocaat gaan bij de hand nemen.Ik bedoel er iets niks op schrift.Het is gevraagt aan de telefoon.

Terug naar “Huren”