bewijs van inkomsten voor huur woning - scheiding

wimbeernaert
Topic Starter

bewijs van inkomsten voor huur woning - scheiding

#1 , 19 aug 2015 21:53

beste,
graag zou ik een antwoord bekomen op een vraag om mij toch enigzins problemen te besparen.
Schets van de situatie:
Mijn (ex-)vrouw en ik zitten momenteel in een scheiding. Ik zal de samen gekochte woning zelf houden, dus zij is nu op zoek naar een andere woning.
De meeste verhuurders vragen natuurlijk een bewijs van inkomsten. Aangezien zij geen hoog loon heeft, zal zij met moeite een huis kunnen vastkrijgen.
Zij stelt mij nu de vraag of ze ook mijn loonbrieven mag gebruiken om zo toch een voordeel te hebben als ze voor een woning gaat kijken, aangezien we nog niet officieel gescheiden zijn. Ze zegt dat ze het huurcontract enkel op haar naam gaat laten zetten eens ze een woning krijgt.

Mijn vraag:
Zou ik dit wel doen, aangezien ik niks met die woning te maken ga hebben? Kunnen ze in geval van wanbetaling of andere problemen ook bij mij aan de deur kloppen aangezien ze mijn inkomen ook heeft aangegeven?
Graag een snel antwoord.
Dank bij voorbaat,
Wim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#2 , 19 aug 2015 22:07

Ik zou dat niet doen. Een slimme verhuurder zal sowieso zekerheid willen hebben en zou willen dat u dan mee tekent als hij besluit om op basis van uw inkomen die woning te huren of dat u in elk geval borg staat. Zolang u niets tekent is er weinig aan de hand,, maar heel netjes richting 'n verhuurder is het ook niet om 'm voor de gek te houden.

Ik zou hier geen medewerking aan verlenen.

sloeberken

#3 , 19 aug 2015 22:09

Als ze graag het risico loopt, gestraft te worden voor fraude ja. Zolang jij het huurcontract niet tekent kan men u niet aansprakelijk stellen.
Hoe gaat ze dan de huur betalen. Huurwoning zoeken waar ze geen loonbrieven vragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”