Beste,
Ik huur als alleenstaande vrouw met twee kindjes een appartement in een blok van 6 appartementen, waarvan 1 leeg staat sinds vorige maand.
De huur startte 1 juli 2014 en was nieuwbouw. Reeds van bij het begin heb ik gebreken vast gesteld die ik zowel per mail, telefonisch als aangetekend gemeld heb. Een deel daarvan zijn nog altijd niet in orde...Oa termostaat die niet werkt...Verwarming moet manueel af en aan gezet worden, termostaat programmeren is niet mogelijk, schimmel in berging na enkele maanden, stank onder wastafel badkamer...Vooral die termostaat bezorgt mij in de winter een torenhoge rekening. Wat kan ik nog meer doen zodat de verhuurder dit alsnog in orde brengt. Voor de stank is de aannemer al eens komen kijken maar die zegt dat ik maar speciale tabletten in de wastafel moet doen die de stank camoufleren. Daarmee is natuurlijk de oorzaak niet weg...Bestaan er gratis instanties die mij bijstand geven in zo 'n gevallen ?
Verder kreeg ik deze week twee brieven in de bus. Eén om tot betaling over te gaan voor het ledigen van de septische put (na 1 jaar ???). Deze factuur kostte volgens de verhuurder 540 euro, te delen door de 6 appartementen...Is hij niet verplicht een kopij van de factuur hiervoor aan ons te bezorgen? En is deze kost ten laste van de huurder ? In het huurcontract staat hier nl niks over in.
De tweede brief was om de brandverzekering te betalen. Hij heeft het volledige gebouw laten verzekeren tegen brand. Maar ook hier...Moeten wij geen kopij van de polis krijgen en van de factuur hiervoor.
Nu heb ik het gevoel dat hij munt probeert te slaan uit al deze zaken en heb ik schrik dat hij de gebreken die ik reeds eerder meldde op mij gaat verhalen wanneer ik later uit het appartement trek.
Alvast bedankt !!!