Onderverhuring

lordnicky
Topic Starter

Onderverhuring

#1 , 10 aug 2015 20:22

Hallo,

Sedert enige tijd verhuur ik een appartement; nu kom ik op diverse plaatsen (immowebsites, Facebook, etc) mijn appartement tegen als zijnde "te huur".

Ik ben er mij van bewust dat onderverhuring in mijn appartement niet mag. (dit staat ook zo in het contract)

Ik vroeg mij nu af vanaf welk moment ik aanspraak zou kunnen maken op een eventuele schadevergoeding;

=> het moment dat er iemand anders in woont (en het dus onderverhuurd is)

Of

=> het moment dat ik kan bewijzen dat mijn huurders effectief aan het proberen zijn om het goed te verhuren aan iemand anders (nu dus)

Heeft hier iemand een idee van?

Mvg

Nicky

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 aug 2015 20:24

bel eens naar de verhuurder!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lordnicky
Topic Starter

#3 , 10 aug 2015 20:56

bel eens naar de verhuurder!

Dat heeft de eerste 2 keren gewerkt, dit is al de 3e keer dat ze het proberen.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 aug 2015 20:58

Laat een kennis reageren op de advertentie en neem het gesprek op.

Nadien stuurt u hen aangetekend een brief waarin u de diverse advertenties aanhaalt, hen er nogmaals aan herinnert dat onderverhuur contractueel is verboden en dat u hen dan ook verzoekt ervoor te zorgen dat binnende 7 kalenderdagen na kennisname deze advertenties verdwenen zijn.
Dat bij gebrek aan respons en het verdwijnen van deze advertenties binnen de gestelde termijn dit schijven geldt als enige en definitieve ingebrekestelling en u verplicht zal zijn hen voor het lokale vredegerecht te vervolgen voor eenzijdige contractbreuk met alle financiële gevolgen voor hen.
Niet weg? Zaak voor het lokale vredegrecht brengen en buitenkiepen.

Terug naar “Huren”