Het blijft een verborgen gebrek. Misschien kan in dit stadium nog niet voor 100% gezegd worden welke soort verborgen gebrek het is. Het heeft er in elk gevel alle schijn van dat het een moedwillig verborgen gebrek is. Welja de verhuurder doet misschien alles om de fouten te herstellen; maar dat is onvoldoende. De huurder vraagt compensatie/vergoeding en daar heeft hij toch recht op denk ik. Dat jij dat recht op compensatie zomaar wil minimiseren begrijp ik totaal niet. Een week na het betrekken van een nieuwe woning reeds geconfronteerd worden met de noodzaak van het openbreken van de keukenvloer !! Te gek voor woorden.Een verborgen gebrek en een moedwillig verzwegen verborgen gebrek zijn twee verschillende dingen. De kans is volgens mij groot dat bij de renovatie fouten zijn gemaakt en tot het tegendeel bewezen is stel ik vast dat de verhuurder terecht alles doet om de fouten te laten herstellen.
eventueel toegepast worden op op ditIndien de herstellingen van dien aard zijn dat hetgeen noodzakelijk is voor de huisvesting van de huurder en van zijn gezin, daardoor onbewoonbaar wordt, kan hij de huur doen ontbinden
...want volgens mij behoort een keuken nog steeds tot "hetgeen noodzakelijk is voor de huisvesting van de huurder en van zijn gezin"Alleen al op die basis hebt U recht op een schadevergoeding. Komt daar nog bij de hinder die U aldus ondervind. Voor een vrederechter geeft U dit missschien wel zelfs het recht om het kontrakt te verbreken. Wegens het dus duidelijk achterhouden van zware gebreken.
Heb ik dus ook altijd al gedacht, spijtig dat anderen dit niet zo vanzelfsprekend vonden. Het is dus naar alle waarschijnlijkheid een verzwegen gebrek dat de huisbaas had moeten vermelden, alhoewel we nog niet 100% zeker zijn moet ik toegeven. Wat betreft vermindering op je huur moet je trachten een regeling te treffen met je verhuurder. Ik denk dat 1/4 tot 1/3 afhouden niet overdreven is. Indien je geen akkoord kan bereiken met je huisbaas kan je een verzoening voor de verederechter aanvragen, die trouwens gratis is.Die problemen met de rioleringen moeten er inderdaad al geweest zijn voor we hier kwamen wonen, dat kan niet anders, wonen hier pas een maand en was al miserie van de 1e week!