reparatie dak

dropke
Topic Starter

reparatie dak

#1 , 02 jul 2008 13:10

begin juni, na de hevige regenval, is er regen lans het dak binnengekomen. ik heb dit kunnen opmerken doordat het behang loskwam en omdat er donkere plekken kwamen op het behang.
ik heb dit per aangetekend schrijven aan de huisbaas laten weten, gisteren en vandaag zijn ze dan het dak komen oplappen.

nu is mijn vraag, mijn contract loopt ten einde eind augustus, is het aan mij om die donkere plekken terug weg te krijgen? het behang terug vast te hangen of is dat aan de eigenaar?

in het contract staat dat ik het huis moet achterlaten zoals ik het gekregen maar die plekken zijn er door de lekken van't dak he. 't is maar da'k het weet...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 jul 2008 11:07

“Art.1720...Hij(=verhuurder) moet daaraan gedurende de huurtijd alle herstellingen doen, die nodig mochten worden, behalve de herstellingen ten laste van de huurder.”(Burgerlijk Wetboek).

Als het gebrek aan het dak het behang deed loskomen dan is het herstel van dit behang niet ten laste van de huurder.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Huren”