vraag ivm uitstel/ verlenging opzeg termijn

limelight
Topic Starter

vraag ivm uitstel/ verlenging opzeg termijn

#1 , 01 jul 2008 15:22

Mijn huurders moeten 1 september uit mijn huis zijn (dan loopt hun 6 maand opzeg af). Nu kunnen ze ten laatste 1 maand op voorhand uitstel vragen. Indien ik daar niet mee akoord ga, zal het de vrederechter zijn die beslist. Heb ik het goed voor dat dit wettelijk zo geregeld is?
Nu is het zo dat ik in juli in het buitenland zit. En ze zijn daarvan op de hoogte. Als ze het nu zo spelen om in juli het aangetekend schrijven te sturen om verlenging van de opzeg termijn aan te vragen... kan ik omogelijk tijdig antwoorden.
Kan ik iemand volmacht geven om:
a) Dat aangetekend schrijven af te halen bij de post (wat moet ik op die volmacht zetten)
b) Kan iemand anders in mijn naam al de procedure in gang zetten voor de vrederechter? Zo ja, welke stappen dienen hier ondernomen te worden? Is dit procedure minnelijke schikking? Of moet ik ze dan dagvaarden? Hoe gaat dit in zijn werk?

Op dit moment is er nog geen probleem dus. Maar omdat ze nog altijd geen andere woning hebben zou het me niet verwonderen dat ze het zo gaan spelen. Ik wil hier dus op voorbereid zijn zodat ik direct en correct kan reageren (mijn eigen huur is ondertussen ook opgezegd, ik moet dus in mijn eigendom kunnen intrekken op 1 september)

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”