termijn terugbetaling huurwaarborg

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: termijn terugbetaling huurwaarborg

#16 , 19 jun 2015 22:44

En niet vergeten eerst heel vriendelijk de namen te vragen van de personen die u spreekt - neem een klein notaboekje me en schrijft die dan op .
Als ze vragen waarom zegt u wanneer het gesprek ten einde ten gunste of niet ten gunste dat u de namen nodig hebt voor een AS waarin u hen mede hoofdelijk aansprakelijk zal stellen.
Heeft mij steeds goed geholpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nannerom
Topic Starter

#17 , 19 jun 2015 23:15

Ok, ik heb redelijk wat info om een mooie AS te maken voor de de huisbaas en voor het immo kantoor. Zal bij het laatste ze eerst nog de kans geven contact op te nemen met me.

Nogmaals bedankt!

Franciscus

#18 , 19 jun 2015 23:23

Zet uw kladversie hier maar op het forum, dan zullen er nog wel wat suggesties komen.
Aangetekend met Antwoord/Reponse kaart waarop u de handtekening terugkrijgt van diegene die afgetekend heeft dus de bestemmeling.
Verwijzen naar de gewone brief die u ook opstuurt en omgekeerd.
Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis enz enz

Een AS wordt opgesteld naar aantal partijen dus minimaal in tweevoud ( uw brief en die van tegenpartij.
Vermeld op brief het woord aangetekend - in x voud - datum en plaats ...en uiteraard handtekenen.

En ook een aantal van de teksten die VdB hier al heeft geschreven en sommige andere.

Reclame

nannerom
Topic Starter

#19 , 21 jun 2015 01:25

Ik zit juist te denken aan iets, er is geen plaatsbeschrijving in mijn aanwezigheid genomen bij het verlaten van het pand. We hebben alles nagekeken en er is dan mondeling gezegd geweest dat alles in orde was.
Maar kan het immo kantoor nu na 8 maanden bvb nog vlug langsgaan naar het pand en overal foto's van nemen 8 maand later waar er misschien door omstandigheden waar ik niets mee te maken heb wel schade op te zien is en zeggen dat deze foto's gemaakt zijn vlak na mijn uittrede? Of is het verplicht de plaatsbeschrijving te maken als ik erbij ben? Dat ik alles zie wat hij doet?

Hier heb ik alvast de tekst dat ik zou opsturen naar het immo kantoor aangetekend. Is deze wat deftig? De brief naar de huisbaas zal ik later maken.
Beste,

Na meerdere verzoeken via mail die onbeantwoord bleven zou ik u graag via deze weg willen vragen om ons de plaatsbeschrijving te bezorgen van de Noord-Edestraat 74 te 8450 Bredene. Dit zijnde van de huurperiode van 08/2013 tem 10/2015. Wij hebben hier namelijk de som van 125euro voor betaald en hebben hier ook recht op.

Bij het onbeantwoord blijven van deze brief en het niet bezorgen van het document plaatsbeschrijving binnen de 10 kalenderdagen, ben ik genoodzaakt een klacht in te dienen bij de tuchtcommissie van het BIV en desgevallend de zaak aanhangig zal maken bij het lokale vredegerecht.

Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd.

Dit is 1 van de 3 opgemaakte documenten

mava105

#20 , 21 jun 2015 09:06

Waarvoor heb jij die 125 € betaald? Voor een Ingaande PB, de Uitgaande PB of voor beiden?
Een PB na 8 maanden kan niet meer., en als je niet akkoord bent met de inhoud, moet je zeker niet ondertekenen

sloeberken

#21 , 21 jun 2015 09:33

Is naar de verhuurder dat je dringend een AS moet sturen, en het deel van u huurwaarborg terug eisen.
Of je nog recht hebt op u huurwaarborg is een andere zaak, daar je waarschijnlijk u huurcontract vervroegd opgezegd hebt.
Zou dit eerst eens allemaal goed nakijken, voor je actie onderneemt.
huurperiode van 08/2013 tem 10/2015
Verkeerde datum denk ik.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

nannerom
Topic Starter

#22 , 21 jun 2015 14:35

Nee het huurcontract was niet geregistreerd.. hij heeft geen recht op schadevergoeding. Had dit geprobeerd te eisen van me maar na goed lezen en navraag bij de dienst voor die registratie werd er me gezegd dat het niet geregistreerd is. Dus de tijd dat we het huurden speelt geen rol hierin.

Terug naar “Huren”